Panaszok eljárása
A PESMENPOL spol. a távolról megkötött adásvételi szerződések esetében
Tento reklamační řád zajišťuje podmínky odpovědnosti za vady prodaného zboží a jejich uplatnění si kupujícím ve smyslu zákona č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník v platném znění a zákona č. 250/2007 CFU o ochraně spotřebitele v platném znění v internetovém obchodě www.pesmenpol.hu (a továbbiakban: eladó).
1. Általános feltételek
A Panaszkezelési eljárás olyan dokumentum, amely meghatározza az alapvető garanciafeltételeket és az árukkal kapcsolatos panaszok szabályait, meghatározza az áruk garanciális és esetleges garancia utáni javításának kapcsolatát és szabályait.
A panasztételi eljárás tiszteletben tartja a Magyar Köztársaság érvényes törvényeit, nevezetesen:
Törvény a fogyasztók védelméről az áruk értékesítésekor vagy szolgáltatások nyújtásakor távollevők közötti szerződés alapján
Törvény a fogyasztóvédelemről
Törvény az elektronikus kereskedelemről
Polgári törvénykönyv
A panasztételi eljárás része az üzleti feltételeknek. A megrendelés elküldése előtti jelölőnégyzet bejelölésével a vevő megerősíti, hogy megismerte az üzleti feltételeket és a panasztételi eljárást, és megértette minden rendelkezését.
2. Az áruk ellenőrzése kézhezvételkor
A vevő köteles a termék teljességét és hibátlan állapotát a kiszállítás után azonnal ellenőrizni. Az áruk mennyiségére vagy típusára vonatkozó további igényeket nem fogadunk el.
Ha a küldeményt nem kézbesítik postán vagy futárral, kérjük, azonnal értesítse a szállítót, és kérjük, azonnal vegye fel velünk a kapcsolatot a telefonszámunkon. +421 51 7721 083 vagy e-mailben a következő címre: kereskedelmi@pesmenpol.hu.
3. Garanciaidő és garanciafeltételek
A jótállási idő attól kezdődik, hogy az árut a vevő vagy az általa meghatalmazott személy kézhez veszi, és 24 hónapig érvényes. A jótállási idő meghosszabbodik a termék javításának idejével, a korábbi javítás mellékelt dokumentumai alapján (panasz).
A feltárt hibáról értesíteni kell az eladót, és az áru hibájából eredő követeléseket a szavatossági időszak végéig érvényesíteni kell. A jótállási időszak végén a panasz benyújtásának joga lejár.
Az ügyfél köteles követni a gyártó utasításait és ajánlásait a termék használatához.
A lehetséges garanciajavítás igénylése érdekében az ügyfél köteles a jótállási kártyát közvetlenül a gyártótól őrizni, ill. hivatalos forgalmazó, ha az árut csomagolják. Ha az eredeti jótállási kártyát nem tartalmazza, akkor azt egy számlával helyettesíti, amelyet a termékkel együtt küldenek.
A jótállás nem terjed ki az áruk normál használatából, kényszerkezelésből, szakszerűtlen kinyitásból és a készülék mechanizmusaiba történő szakszerűtlen beavatkozásból származó kopásból és elhasználódásból eredő hibákra.
Hasonlóképpen, a jótállást nem ismeri el a vevő hibája miatt bekövetkező mechanikai sérülés, a túlzott és nem megfelelő használat által okozott kár, az áruk gondozásának elhanyagolása, idegen anyagok (víz, vegyszerek stb.) Kitettsége, vagy vis maior okozta kár.
Az eladó nem felelős az áruk hibáiról, amelyekről a vásárlót a vásárláskor értesítették, és nem tagadta meg az áruk átvételét. A használt tárgyak tekintetében az eladó nem vállal felelősséget a használat vagy kopás mértékének megfelelő hibákért, amelyek az áru a vevő általi átvételekor jelentkeztek.
Az alacsonyabb áron eladott termékekre a garancia nem terjed ki olyan hibákra, amelyek alacsonyabb áráról megállapodtak.
4. Termékek küldése panaszokhoz és letöltés
A vevő az árut az eladónak panaszt nyújtja be olyan panaszban, hogy a szállítás során semmilyen károk ne kerüljenek fel. Javasoljuk, hogy a vevő a panaszos vagy a visszaküldött árut biztosított és regisztrált küldeményként küldje el, amennyiben a szállító ezt küldi.
A panaszhoz szánt árut a következő címre kell szállítani:
PESMENPOL spol. s r.o.
Železničiarska 16
080 01 Prešov
Szlovák Köztársaság
Az árukkal kapcsolatos panaszok küldésére kijelölt helyen az eladó köteles biztosítani a panaszok kezelésére és fogadására felhatalmazott személy jelenlétét a törvény 18. § (3) bekezdésének rendelkezéseivel összhangban.
5. Panaszok alkalmazása és megoldása a jótállási időszak alatt
a) A panasz kézhezvételének napján az eladó kiállítja a vevőnek az áru panaszának kézhezvételéről szóló dokumentumot, amelyben a fogyasztóvédelmi törvény 18. § (8) bekezdésének megfelelően kellően azonosítja a vevőt, az árukat és az áruk hibáit. A panasz rendezését követően az eladó e-mailben értesíti a vevőt, és ezzel egyidejűleg a panasz dátumától számított 30 napon belül e-mailben vagy ajánlott levélben kézbesíti a vevőnek a panaszrendezésről (panaszprotokoll) a panaszkezelési protokollt.
b) A panasztételi eljárás azon a napon kezdődik, amikor a következő feltételek mindegyike teljesül:
- az igényelt áruk szállítása
- követelésről szóló értesítés
- a vásárlás igazolásának másolata - számla (másolat)
c) A vevő azon döntése alapján, hogy melyik jótállási jogról rendelkezik, az eladó köteles haladéktalanul, bonyolult esetekben, a panasz benyújtásától számított 3 munkanapon belül meghatározni a panasz kezelésének módját, majd a panaszt a bejelentéstől számított 30 napos időtartamon belül rendezni. panasz.
d) Az eladó köteles a panaszt kezelni és a panaszos eljárást az alábbi módok egyikével befejezni:
- a javított áruk átadásával,
- áruk cseréje,
- az áruk vételárának visszatérítésével,
- ésszerű engedmény fizetésével az áruk árából,
- az áruk iránti kérelem indokolt elutasítása.
e) A termék megvásárlásától számított 12 hónapon belül benyújtott panasz esetén az eladó a panaszt csak szakértői értékelés alapján utasíthatja el. Ha az eladó a termék megvásárlásától számított 12 hónapon belül elutasítja a panaszt, az eladó köteles értesíteni a vevőt, akinek a terméket el lehet küldeni szakmai értékelésre. A panaszok kezelése szempontjából a szakmai értékelés többek között a felhatalmazott személy (az adott területen nyilvántartásba vett bűnügyi szakértő) vagy a gyártó által a garancia-javítás elvégzésére kijelölt személy véleményét jelenti.
f) A vevőt a panasz megoldásának eredményéről a 30 napos határidő lejárta előtt e-mailben és ajánlott levélben értesítik, a panasztételi eljárás pedig lezárul.
g) Ezen időszak után az ügyféllel azonos jogok vannak, mintha hiba lenne, amelyet nem lehet eltávolítani. A vevőnek joga van elállni a szerződéstől.
6. Hibaelhárítás
A garancia időtartama alatt az eladó hivatalos szervizközponttal biztosítja a hiba kiküszöbölését.
Ahelyett, hogy a hibát a Vevővel egyetértésben kiküszöbölné, az eladó mindig helyettesítheti a hibás terméket egy hibával, kivéve, ha ez a Vevőnek komoly problémákat okoz.
Abban az esetben, ha ez egy régebbi termék, amely már nem érhető el a piacon, a panaszt megfelelő kompenzáció útján rendezik, vagy a termék eredeti árának megfelelő jóváírás kerül kiállításra a Vevővel kötött megállapodásnak megfelelően.
Abban az esetben, ha a vevő a sérült termék saját hibájából származó hiba kiküszöbölését kéri, ez nem a jótállási igény, hanem a jótállási feltételeken kívüli "fizetett javítás". Az ügyfelet e-mailben előre értesítik a javítási költségek összegéről.
7. Záró rendelkezések
a) Ezek a panasztételi szabályok, mint az üzleti feltételek részét képezik, a szövegben, amelyet az eladó weboldalán közölnek az elektronikus megrendelés vevőnek történő megküldésének napján.
b) Az elektronikus megrendelés elküldése előtti jelölőnégyzet bejelölésével a vevő fenntartás nélkül elfogadja a megrendelés elküldésének napján módosított feltételek valamennyi rendelkezését.
c) Online áruház üzemeltetője www.pesmenpol.hu, fenntartja a jogot a panasz feltételeinek előzetes értesítés nélküli megváltoztatására.
Ez a panasztételi eljárás 2016.10.01-jétől érvényes.
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Kövess minket Facebookon
Keressen minket a térképen